Duży - Zespół Aspergera

Kolega humanista

Kolega Dużego pragnie zostać humanistą, co spotyka się z jego strony z dużą krytyką.

– Humaniści są przeważnie nauczycielami. Nauczyciel to straszny zawód, trzeba przebywać z młodzieżą. Biedna babcia jest przez to chora i ciągle umiera, odkąd zaczęła pracować w szkole. Wiem, że nie będę miał dzieci, ale gdybym jednak miał, to boję się, że Kolega będzie je uczył polskiego. Grafik to lepszy zawód. Cieszysz się mamo, że umiem sam się położyć do łóżka i potem rano sam się obudzić do szkoły? Ja mam więcej luzu niż DrugiKolega. Jego rodzice mówią mu co ma robić, mimo, że ma już 18 lat.

– Ja też Ci mówię co masz robić, tylko Ty mnie nie słuchasz!

– Aha. Nie zauważyłem.

 – To może powinniśmy Ci skracać czas korzystania z komputera za niewykonywanie obowiązków?

– Jak mi skrócisz czas, to zacznę je po prostu wykonywać i wtedy wszystko wróci do normy.

– A nie możesz ich wykonywać od razu? Tak po prostu?

– W sumie mogę. Jutro wykonam. Zobaczysz.

 

 Czekam.

****

Wiecie co to jest Wielkanoc? Wg Dużego, to „okres, w którym tylko żre się jajka”.

****

– Nie wiem czy będę umiał wychować dziecko. Jeśli będę je miał, to chciałbym, żeby miało Zespół Aspergera. A co będzie jak ono będzie miało zupełnie inne zainteresowania niż ja? Nie dogadam się z nim! Na przykład jak się zainteresuje piłką nożną.. To będzie koniec! Nie pogadamy! Chyba będę musiał mu wpajać od dzieciństwa, czym ma się interesować. Albo podrzucę je Łatkowi (jeden z naszych kotów). On wychował tyle małych kotków, że z dzieciakiem na pewno też da radę.

I tak nam mija wieczór. On gada, ja przeważnie słucham. Albo i nie.

Dobranoc :-)

Dodaj komentarz